Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Home Untuk Kesesakan hidung Bahawa Anda Boleh Cuba di Rumah

Pemulihan Home Untuk Kesesakan hidung Bahawa Anda Boleh Cuba di Rumah

Hidung tersumbat disebabkan oleh sejuk, serombong atau alahan atau disebabkan oleh mengeringkan udara dan pencemaran udara. Penderitaan akan disebabkan oleh pembengkakan membran hidung dan pengeluaran lendir terlalu banyak di dalam hidung mewujudkan halangan untuk penyaliran lendir dihasilkan dalam rongga sinus. Kesukaran bernafas dengan mudah dengan perasaan halangan untuk menarik udara ke dalam paru-paru membuat satu melekap menyedut udara melalui mulut. Kesesakan ini juga menyebabkan sakit kepala yang amat besar yang meningkatkan penderitaan.

Kekal dalam bilik berhawa dingin yang dibekalkan dengan udara ditapis tulen juga merupakan penawar kepada kesesakan hidung. Beberapa kaedah yang lain adalah penerapan jenis Vaporizers menggunakan air terutamanya dirawat dengan menambah cuka atau gaya Vicks menthol obat penawar. The Vaporizer yang menggunakan air sejuk adalah untuk kanak-kanak yang tidak boleh menanggung haba wap. Tetapi jika tiada yang Vaporizer ia boleh dilakukan dengan bernafas lebih dalam bekas air mendidih dan herba atau cuka.

Juga dengan pengambilan makanan pedas atau pedas seperti sup ayam dicampur dengan dos berat lada hitam dan makanan etnik terkenal dengan pedas, pedas Mexico, masakan Cina atau India yang mengandungi lada panas boleh diambil sebagai langkah pemulihan. Penggunaan resipi abad ke-tua untuk teh selasih adalah satu lagi menambah kepada senarai. Antara sayur-sayuran liker kelazatan teh tomato, potong bawang putih dikupas dan kemudian diletakkan ke dalam lubang hidung dan kemudian menyedut bau untuk 10/15 minit menyebabkan pembukaan hidung adalah sangat berkesan.

Bagi kanak-kanak dengan meletakkan satu sudu teh biji buah pelaga kepada arang batu panas dan kemudian disedut. Asap ini mengurangkan kesesakan hidung.

Oleh ganti menikam lidah terhadap bumbung mulut, menekan antara kening dengan satu jari. Ini menyebabkan tulang yang berjalan melalui saluran hidung ke mulut untuk rock dan ke belakang. Ini perlu dijalankan selama 15 hingga 20 minit. Semasa tidur dan juga siapa yang boleh mengambil bantal tambahan di bawah kepala untuk membolehkan seseorang untuk bernafas dengan selesa. Ini akan menyebabkan melegakan saluran hidung sesak percuma. Masalah ini juga boleh diuruskan oleh proses air mendidih dengan garam. Air dengan garam adalah untuk direbus dan kemudian dicurahkan di dalam bekas steril. Seseorang perlu menunggu sehingga ia menjadi panas. Kemudian selepas mengambil penyelesaian yang dalam pasangan penitis mata titisan adalah untuk dimasukkan ke dalam setiap lubang hidung. Apabila ia merasakan bahawa air garam sampai ke kerongkongnya, seseorang itu untuk meniup hidung itu dengan membersihkan siling hidung.

Semua ubat-ubatan ini rumah adalah bebas daripada kesan sampingan dan dengan kekerapan ia akan membantu dalam menyelesaikan masalah kesesakan hidung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar