Kamis, 19 November 2015

Bagaimana untuk Betulkan Kaki yang

Bagaimana untuk Betulkan Kaki yang

Setiap hari kaki anda sakit. Sama ada anda telah di kaki anda kerana retak subuh atau anda stubbed kaki kecil anda, pada satu ketika pada hari yang Peds anda akan mengalami beberapa jenis kesulitan. Walau bagaimanapun, kadang-kadang ini kesulitan kecil menjadi kecederaan yang melampau. Bagi orang-orang yang tinggal di NYC, kemungkinan mencederakan kaki anda adalah lebih tinggi, melihat kerana dikatakan tidak ada di bandar memiliki kereta mereka sendiri. Dalam erti kata lain, anda menggunakan kaki anda untuk mendapatkan sekitar atau anda tidak mendapatkan sekitar di semua. Jadi apa yang boleh kita lakukan apabila seseorang mengalami sakit kaki? Nah, siapa yang membuat perjalanan ke penyakit kaki sudah tentu.

Setelah melawat doktor untuk sakit kaki kronik, doktor selalunya akan meminta pesakit untuk menggambarkan kesakitan. Ini adalah kunci untuk memahami punca dan bagaimana untuk merawatnya. Sering kali kaki seseorang dengan teliti diperiksa oleh doktor, ujian untuk terseliuh dan ketegangan. Kadang-kadang pesakit diminta untuk berlari atau berjalan untuk membolehkan doktor untuk melihat kestabilan kaki itu. Dalam beberapa kes, walaupun ia jarang berlaku, ujian saraf dilakukan untuk memastikan bahawa tiada kerosakan yang telah dilakukan untuk sistem saraf kaki itu.

Antara rungutan kaki yang paling biasa dialami oleh setiap rakyat hari adalah jagung, calluses dan bunions. Bagi mereka yang tidak tahu, jagung adalah patch kasar kulit terhad tegas kepada jari kaki manakala calluses boleh didapati di mana-mana bahagian kaki. Kedua-duanya tidak semestinya menyakitkan, tetapi mereka boleh menjadi menjengkelkan, terutama apabila memakai kasut. Sama seperti jagung, bunions juga terletak di jari kaki, terutamanya yang besar. Walau bagaimanapun, manakala jagung yang adil keras kulit, bunions adalah pembesaran dipenuhi dengan nanah. Mujurlah, sakit bunion boleh dilegakan dengan memakai kasut longgar dan aising rutin, tetapi kadang-kadang penyingkiran pembedahan di perlu.

Satu lagi konflik kaki yang boleh timbul daripada berjalan kaki bandar sengit adalah sesuatu yang dinamakan fasciitis plantar. Jika anda untuk menghadapi penyakit ini ia boleh dijangka bahawa anda akan mengalami sedikit rasa sakit yang teruk di bahagian bawah dalam tumit anda. Dalam banyak kes, sakit yang teruk manakala berkaki ayam. Ia berlaku apabila terdapat peningkatan tekanan pada gerbang kaki, menyebabkan air mata di fascia plantar. Rawatan untuk utama biasanya melibatkan mendapatkan lebih dari insoles kaunter untuk kasut anda, berehat dan rutin regangan.

Walaupun penyakit ini tidak dengan apa-apa cara yang paling serius atau yang paling drastik masalah kaki, mereka cenderung untuk menjadi yang paling diperhatikan oleh doktor dan dialami oleh pesakit. Malah, mereka tidak penyakit sama sekali, tetapi gangguan agak kronik akibat daripada senaman berlebihan tanpa rutin regangan dan berehat. Nampaknya cara yang paling mudah untuk merawat gejala-gejala ini adalah dengan hanya mengelakkan mereka. Orang ramai perlu sentiasa menghulurkan kaki mereka sebelum dan selepas berjalan serta memakai kasut dengan sokongan yang mencukupi. Walau bagaimanapun, jika ini muncul untuk menjadi terlalu banyak, sentiasa ada ahli penyakit kaki kejiranan pukul masalah anda seperti berada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar