Kamis, 19 November 2015

Mengapa Anda Perlu Membayar Lebih Perhatian kepada Chakra Anda Jika Anda Ingin Sihat?

Mengapa Anda Perlu Membayar Lebih Perhatian kepada Chakra Anda Jika Anda Ingin Sihat?

Biasanya jika anda mencari untuk menjadi lebih sihat, anda akan memukul gym lebih kerap, anda akan makan lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. Anda juga boleh mendapatkan tidur lebih awal dan mendapatkan pemeriksaan daripada doktor anda.

Tetapi di mana dalam "Saya Mahu Jadi Lebih Sihat" Buku panduan, ada apa-apa sebutan chakra anda? Apakah itu juga chakra?

Chakra adalah pusat tenaga, atau roda, yang wujud dalam badan anda. Ini roda berfungsi sebagai titik persilangan (berfikir: kenderaan ringan persimpangan) di dalam badan anda untuk aliran tenaga yang bergerak dari satu bahagian yang lain, dari satu organ yang lain, dari satu anggota badan yang lain dan sebagainya. Apabila saya bercakap tenaga, saya merujuk kepada tenaga tenaga kehidupan anda, atau prana.

Prana mungkin berbunyi biasa jika anda mengamalkan yoga. Satu lagi perkataan untuk Vedas adalah chi. Walaupun Vedas digunakan dalam sistem perubatan Ayurveda, chi digunakan dalam sistem perubatan Cina tradisional. Intipati utama mereka adalah sama.

Pada yang sihat, badan seimbang, prana atau chi bergerak bebas. Otot yang kuat dan berdaya tahan. Sendi adalah mudah alih dan kuat. Badan itu sendiri adalah stabil dan bergerak dalam satu berfungsi sepenuhnya, bahagian yang padu. Otak adalah jelas dan emosi yang seimbang. Semua sistem yang pergi.

Dalam sebuah badan yang tidak seimbang, tidak sesak, kekejangan, kekurangan fleksibiliti dan kekuatan. Anda mungkin merasa bulu halus otak malar atau lebih-emotionalize sesuatu yang anda mendapati anda biasanya tidak akan. Anda tidak seimbang, daripada penjajaran dan benar-benar rusak.

Ini adalah di mana, saya percaya, chakra anda datang ke dalam bermain.

Terdapat tujuh chakra utama dalam tubuh manusia yang berjalan dari pangkal tailbone sepanjang jalan sehingga ke atas, atau mahkota, kepala.

Setiap chakra ada hubung kait dengan bahagian tertentu organ-organ badan kawalan tertentu, set khusus emosi dan juga kebimbangan mental dan fizikal tertentu.

Saya percaya bahawa mereka dan apa yang mereka perjuangkan adalah sebab-sebab yang paling penting mengapa anda harus mempertimbangkan mereka apabila membuat keputusan untuk menjadi lebih sihat.

Terletak di pangkal tulang belakang anda, atau Muladhara chakra akar anda, adalah pusat tenaga yang pertama. Chakra akar ini berkaitan dengan semua hidup anda perlu dan mahu. Fikirkan kaki anda seperti akar, pembumian anda ke dalam bumi dan menjaga anda disokong. Kebimbangan utamanya adalah kestabilan, hidup dan mendapat keperluan fizikalnya dipenuhi. Ketidakseimbangan boleh nyata secara fizikal seperti kebimbangan, ketakutan dan beban adrenal dan juga sakit belakang yang lebih rendah.

Chakra kedua anda atau Svadhishthana, adalah pusat tenaga suci anda. Ia adalah berkaitan dengan sistem pembiakan anda, kreativiti anda dan secara langsung berkaitan dengan keseimbangan emosi anda. Kebimbangan utamanya adalah sekitar kesuburan, keinginan dan meluahkan kreativiti anda. Anda boleh ketidakseimbangan fizikal yang nyata di sini sebagai kemandulan, alahan, perebutan kuasa dalaman dan ketat di bahagian pinggang dan otot di bahagian pinggang.

Manipura adalah chakra ketiga anda dan terletak di solar plexus anda. Sistem pencernaan anda berkait rapat dengan pusat kuasa ini. Fikirkan naluri usus anda, usaha dan tempat di mana minat anda tinggal. Ketidakseimbangan di sini secara fizikal dimanifestasikan dalam masalah penghadaman terutamanya dengan hati dan pankreas anda. Anda juga boleh menceritakan masalah asid perut di sini dan juga tenaga dan tekad isu.

Chakra jantung anda, atau Anahata, adalah pusat tenaga keempat anda. Oleh telah menghubungkaitkan hati anda untuk chakra ini, anda memukul tumpuan utamanya. Plexus saraf jantung adalah perwakilan fizikal chakra ini. Love, perkongsian, amanah, kebaikan dan penerimaan sebagai emosi yang berkaitan. Manifestasi fizikal boleh termasuk bahu merosot atau postur yang lemah, masalah pernafasan dan limfa tersumbat atau lambat bergerak, iaitu kelesuan.

Vishuddha adalah chakra kelima dan secara langsung berkaitan dengan komunikasi dan ungkapan. Lokasinya adalah tekak. Apabila anda berasa terbuka, ekspresif dan jujur, chakra tekak anda adalah seimbang. Apabila anda mempunyai isu-isu tekak atau tidak dapat meluahkan diri anda atau kebenaran anda, maka anda tidak seimbang. Sakit tekak, kelenjar tekak bengkak atau ketat semua manifestasi fizikal ketidakseimbangan di sini.

Chakra yang seterusnya adalah "Mata Ketiga" atau Ajna. Terletak di dahi antara kening anda, pusat tenaga ini adalah paling berkait rapat dengan gerak hati dan imaginasi anda. Baki di sini bermaksud kejelasan pemikiran, sistem saraf dan endokrin seimbang. Ketidakseimbangan, bagaimanapun, boleh nyata sebagai kedua meneka diri, ketakutan, flighty-Bilut dan sakit kepala.

Akhir sekali, chakra ketujuh dan terakhir anda Sahasrara, ditemui pada mahkota kepala anda. Ini adalah pusat tenaga yang dikaitkan dengan kebijaksanaan tertinggi, kebahagiaan dan kesedaran sejagat. Ia sering chakra satu yang paling sukar untuk mengasimilasikan secara logik. Anda tidak boleh agak meletakkan jari anda di atasnya tetapi apabila anda berada di luar kira-kira, anda hanya tahu bahawa anda kehilangan sesuatu. Hampir seperti teka-teki selesai tetapi semua serpihan tidak cukup patut bersama-sama dengan sempurna. Ketidakseimbangan di sini boleh pergi sedalam tahap sel, turun kepada DNA anda dan juga untuk fungsi badan yang paling membingungkan: metabolisme anda.

Walaupun di atas adalah penerangan ringkas mengenai tujuh chakra utama anda, masing-masing adalah rapat yang terlibat dengan kesihatan dan fungsi badan anda.

Jika anda terbuka untuk mendengar lebih mendalam untuk badan anda, maka kebijaksanaan sistem chakra ini akan membolehkan anda pemahaman yang lebih mendalam mengapa tubuh anda tidak apa yang dilakukan.

Membenarkan keseimbangan yang lebih besar melalui pusat-pusat tenaga boleh membuka satu dimensi baru kesihatan dan boleh membantu anda menghapuskan beberapa sakit badan dan sakit, menghapuskan kebimbangan pencernaan yang tidak dapat dijelaskan atau membantu anda mendapatkan lebih banyak berhubung dengan perkara-perkara dan orang-orang yang anda suka dan membuat anda berasa benar-benar hidup.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar