Kamis, 19 November 2015

Apa yang Menyebabkan Sakit Kaki Saya?

Apa yang Menyebabkan Sakit Kaki Saya?

Kaki sakit boleh menjejaskan seluruh badan, kerana mereka adalah bertanggungjawab untuk semua berat apabila kita bergerak di sekitar. Ia boleh menyebabkan kita tempang, memilih untuk keluar daripada perjalanan ke gym dan tidak sabar-sabar untuk membeli-belah kira-kira sebanyak perjalanan ke (lelaki maaf) doktor gigi. Walau bagaimanapun, sebaik sahaja anda tahu punca, anda mungkin tidak perlu menderita.

1) Punca: Arthritis: ini adalah suatu sebab yang kerap, sama ada akibat kecederaan, haus dan lusuh atau rheumatoid arthritis, yang merupakan satu gangguan autoimun. Yang terakhir ini biasanya bermula dalam tulang kecil, seperti yang terdapat dalam buku lali dan kaki. Gejala mungkin termasuk beberapa kemerahan kulit dan keradangan.

Pemulihan: aplikasi topikal capsaicin, kulit pokok willow dan Gotu kola boleh membantu. Capsaicin boleh mematikan isyarat sakit ke otak, tetapi ia adalah yang terbaik untuk membelinya secara komersial disediakan kerana ia adalah sangat kuat. Willow dan Gotu kola boleh dibuat dengan pengeluaran, sama ada dengan air atau minyak zaitun. Jangan gunakan willow jika anda alah kepada aspirin atau jika anda mempunyai gout.

2) Punca: Patah Tulang: patah Tekanan dan kemalangan boleh memecahkan tulang di kaki dan buku lali. Salah satu punca keretakan tekanan adalah rehat kecil apabila berjoging atau berlari.

Pemulihan: Jika anda mempunyai akses kepada kecederaan rawatan topikal di atas boleh menjadi berguna, walaupun banyak rehat dilindungi oleh cast. Penduduk, rehat dan ais juga penting manakala kecederaan itu penyembuhan.

3) Punca: Diabetes: neuropati kencing manis boleh menyebabkan kedua-dua kebas dan kesakitan hantu. Yang terakhir adalah apabila saraf menghantar isyarat kesakitan di mana tiada apa yang benar-benar salah dengan kawasan itu. Ini boleh menjadi masalah hidup mengubah dan perlu disahkan dan ditonton oleh doktor anda.

Pemulihan: Capsaicin tidak adalah idea yang baik dengan keadaan ini kerana dua sebab. Satu, ia boleh menyebabkan melepuh. Ia adalah lebih sukar untuk pesakit kencing manis untuk sembuh dari kecederaan, terutamanya pada kaki. Kedua, sebagai isyarat rasa sakit tidak benar, melegakan kerengsaan kaunter tidak mungkin membantu banyak. Aplikasi topikal willow dan Gotu kola boleh membantu sesetengah.

4) Punca: Gout: Walaupun ini secara teknikal satu bentuk artritis, ia benar-benar memerlukan seksyen sendiri dalam hal ini, kerana rawatan yang sangat berbeza dalam banyak aspek. Gout disebabkan oleh kristal asid urik jatuh ke dalam sendi. Asid urik, iaitu satu bahan buangan purin, biasanya ditapis oleh buah pinggang. Walau bagaimanapun, jika terdapat banyak purin ditelan atau ada masalah buah pinggang, tidak semua ia dikeluarkan. Ia kemudian membina dan membentuk kristal. Kebanyakan masa, serangan pertama di ibu jari kaki kanan besar, kerana ia adalah kira-kira yang paling jauh dari hati, arterially bercakap,

Pemulihan: Mengurangkan kandungan protein diet anda akan menjadi keutamaan jika anda mahu mengelakkan seberapa banyak up suar masa depan yang mungkin. Ini kerana protein adalah sumber purin. Anda akan perlu untuk mengelakkan aspirin, melainkan jika anda berada di terapi aspirin. Ini juga bermakna anda akan perlu untuk mengelakkan kulit pokok willow, kerana ia mengandungi kimia yang sama. Minum jus ceri, makan ceri dan beri lain boleh membantu mengurangkan keradangan dan mengurangkan asid urik dalam darah anda. Saya tidak mencadangkan cuba untuk meletakkan capsaicin di gout yang aktif marah kerana ia akan menyebabkan jauh untuk sakit banyak. Ais, rehat dan ketinggian juga membantu dalam mendapat lebih serangan dan melegakan kesakitan.

5) Punca: Kasut: Apa yang anda memakai pada kaki anda boleh mempunyai impak yang besar kepada perasaan mereka pada akhir hari. Kasut tumit tinggi, terutamanya pelbagai berduri boleh menyebabkan banyak kesakitan di jari kaki dan bola kaki, kerana tekanan yang diletakkan di atas mereka. Mereka yang ketat di bahagian atas, terutama berhampiran jari kaki juga boleh menyebabkan perjanjian yang baik kesakitan.

Pemulihan: Tidak memakai kasut akan menjadi puncak dalam senarai itu jika ia adalah praktikal, tetapi itu tidak semestinya benar. Jika kesakitan yang teruk, pastikan anda tidak membangunkan patah tekanan atau masalah fizikal yang lain. Ais, kaki menggosoknya dan capsaicin boleh membantu juga.

Sakit di kaki, seperti yang anda lihat, hendaklah disahkan jika tidak ada masalah yang jelas. Ini akan membantu anda tahu yang rumah remedi adalah pertaruhan terbaik. Pastikan doktor anda tahu tentang masalah kesihatan yang anda ada dan semua yang anda ambil, sama ada ia adalah ubat preskripsi atau makanan tambahan. Dengan cara itu, anda boleh mendapatkan diagnosis yang tepat dan nasihat yang terbaik untuk berurusan dengan kesakitan. Ia juga akan membantu mencegah kesan sampingan dan interaksi ubat / herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar